RÅKNA-CITY

Så det så

Som vanligt kan jag gå och irritera mig på vad någon säger till mig i evigheter så för att få det ur systemet så är det ju skitbra att ha en blogg att vräka av sig på utan att bli avbruten eller bli så förbannad att jag säger något tillbaka som man kommer ångra.
Handlar som vanligt om mina hundar. Finns personer som kan säga saker som kan göra mig totalt vansinnig eftersom man vet att åsikten kunde sagts på ett mycket bättre och trevligare sätt. Förstår inte varför man över huvud taget måste prata med någon om man ändå inte gillar personen i fråga.... rätt onödigt och gör bara SKIT inte GOTT!
 
Utan att gå in på något eller någon speciell så vill jag bara klargöra att jag INTE uppmuntrar att hundarna skäller men vid vissa tillfällen när man bor på landet så tycker jag kanske till och med att det kan vara bra. Huvudsaken är att dom slutar när jag säger till dom. Har faktiskt rätt bra pli på dom båda två men är inte ärlig om jag skulle säga att jag tränar som en galning med grabbarna. Dom kan sitt, ligg, vänta, stanna kvar och varsegod och med dom kommandona klarar jag mig långt.
Dom flesta hundar jag vet skäller när man går förbi deras hus från sina hundgårdar,,, mina med, men låter kanske mer med tanke på storleken.... men som sagt, mina slutar ju i alla fall ;-)
 
Sen är det bara jag som har ont av att jag inte klarar gå promenad med båda hundarna samtidigt ingen annan. Har inte några större problem med det om jag ska vara ärlig. Kanske inte jättekul alla gånger men som sagt,,, bara min tid som blir lidande och ingen annans.
 
Tänk om man hade vetat att hundar (och det är säkert likadant med andra djur som hästar, katter eller fiskar) att det kan röra upp sådana känslor i personer som man inte ens känner. Åsikter finns det gott om från alla håll och kanter men sällan positiv feedback.
Skulle önska att folk kunde ta sig lite tid istället och lära känna (i detta fallet) hundarna istället för att ha förutfattade meningar. Mina hundar är två jättemysiga killar som inte har något ont i sig. Bara keliga snälla bamsebjörnar som inte förtjänar dåligt rykte.
 
Puh så skönt. Mår genast mycket bättre :-D
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: