RÅKNA-CITY

Dyngkåt och hur helig som helst

Kollat på Mia Skäringer´s enmansshow nu "Dyngkåt och hur helig som helst" och den var precis lika bra som jag hade tänkt. Rekomenderar den varmt. Djup, rolig och så sant allting som hon tar upp,,, utan krussiduller och försköningar. Skulle verkligen vilja möta henne på riktigt och ta en fika ihop och bara prata.
 
Annars idag har jag tagit en promenad i byn med Kulan och sen en promenix med Veronica Yngvesson. Jättehärligt att gå nu när isen börjar ge med sig så man kan börja hålla lite hastighet igen.
 
Hämtat läxböcker åt sonen i skolan också... vilket inte var en så skojig historia. Ingen liten hög dom får hem när dom varit borta i två dagar. Herregud hur ska man hinna med alla??? Tur att han är bättre idag så han orkar göra alla och tur att jag är ledig idag eftersom jag sitter jämte och också gör läxorna... BLÄ! Är som att gå i skolan om igen. Nu håller vi på med någon kombo av historia och svenska. Han ska läsa sex kapitell i en bok (i och för sig inte långa men ändå...) och efter det ska han rita två bilder som hör till. Öhhh vad lär dom sig på detta undrar man ju?!!
Innan dess har vi gjort två sidor i matteboken och rättat tio papper med gamla synder vilket tog cirka två timmar.
Sen ska vi "bara" läsa en text i engelskaboken och skriva ett vykort på engelska om den svenska naturen och något som är typiskt för Sverige... suck lär väl inte ta mer än en halvtimme eller nåt sånt.
Känner nu i efterhand att det varit bättre om han gått till skolan än att stanna hemma men tyvärr är ju alla rädda för en om man kräkt så man ska ju hålla dom hemma en extra dag... vilket leder till massiva läxor... ja som ett straff för att man råkade bli sjuk.
 
Läste nu att det är begravning för Helena Westeborg på onsdag den 6/3 i Färgaryds kyrka klockan 12:00. Kommer bli en mycket mycket jobbig dag!
Umgicks inte med Helena, kände henne inte särskillt väl på slutet.... men vet att hon var en otroligt härlig människa, en glädjespridare och en som man minns. Kommer sakna henne något så otroligt mycket och bara vetskapen om hur otroligt mycket många andra kommer sakna henne gör mig ledsen. Livet är väldigt orättvist och så otroligt konstigt upplagt ibland så jag vet knappt vad jag ska tro längre.
Ska gå till begravningen på onsdag och minnas Helle och ta avsked... minnas hennes fina klockor och smycken (hihihi), hur väl hon tog hand om barn, hennes fina lägenhet och utekvällen på stan som vi avlutade i limmo och hennes goa humor..... med mera med mera.
 
Nä dags att sluta vara sentimental och återvända till den verkliga världen som Mia säger i sin enmansshow.... och i min riktiga värld så är det dags att göra läxorna nu.
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 susann
skriven :

Glad jag blir att du kommer ♡
Ja vilken kul kväll vi hade då..... sånt vi ska komma ihåg .