RÅKNA-CITY

Ellinge älgfarm bland annat

Idag började jag dagen med en joggingrunda. Sonen hängde på med sin cykel. Blev nog 8 km tillslut. Vi var båda väldigt nöjda med det. Kul med sällskap, tack Martin!
När vi kom hem hade Bobbe fixat frukost... MYSIGT!
Sen gav vi oss av på en roadtripp....
 
 
Började med att stanna vid denna stenen. Tänk sicket arbete någon har lagt ner någon gång på att hugga i den. Jag tycker sånt är superläckert!
 
 
Stannade vid denna stenhögen också till mina pojkars stora förtjusning hahahaha... NOT! En gammal begravningsplats...nåja jag tyckte det var spännande i alla fall. Helst av allt hade jag velat börja gräva och se om jag kunde hitta nåt gammalt mynt eller så som någon arkeolog missat.
 
 
Martin kollade på film i bilen... djupt konsentrerad!
 
 
Bobbe rattade bilen medan jag lekte med kameran!
 
 
Mina härliga grabbar!
 
 
Här tog vi en paus. Var så mysigt att bara gå runt i den fina naturen och umgås. Låter så banalt men det var verkligen kanontrevligt!
 
 
Detta hjulet hade dom att mala mjöl med förr i tiden.
 
 
Min galna son och jag!
 
 
Vi hamnade på Ellinge älgpark som var supermysigt.
 
 
Man fick mata älgarna också. Ståtliga djur.
 
 
Visst är dom fina?!
 
 
Kolla min son har fått horn :-D
 
Sen tog vi Bolmsöfärjan och åkte till Tiraholm och åt lunch. Var supergott och det kan jag rekomendera varmt!
 
Väl hemma var det hundrastning och hundborstning som gällde. Fick för en gångs skull hjälp av Bobbe vilket var skönt så allt gick på halva tiden.
 
Varit en kanondag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: