RÅKNA-CITY

Satans slinga

Fick för mig att testa löparbanan på Örnavallen imorse. Gav mig fasen på att springa två varv vilket är fem kilometer, vilket var döjobbigt!
Banan är så sabla backig i både uppför och nerförslutningarna. Nerför får man bromsa och uppför jobba som en galning. Är väldigt konstigt att dom gjort banan på det viset när den bara är 2,5 km. Skolbarnen från traktens skolor som ska springa den på gymnastiken kommer defenitivt inte palla löpning efter det :-(
Sen är ju underhållet på banan under all kritik vilket jag antar delvis beror på det pissiga vädret vi haft i det sista men ändå... kändes som jag var i en gyttegrop och sprang. Fick hoppa från tuss till tuss och snubbla över rötter och trampa i lera och vatten. Inte okej! Kommer antagligen inte springa den igen på ett tag det är då ett som är säkert.
Nåja nu är det gjort i alla fall och jag är nöjd att jag orkade hela sträckan.
Nu ska jag duscha och sen ska Susann och jag gå en sväng med hundarna.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: