RÅKNA-CITY

Fåglar

Hmmm vad är det som gör att fåglar antingen dör eller förolyckas i min närhet??? Kanske har jag dålig karma eller nåt?!
Igår flög det in en fågel i köket på morgonen när jag sitter på dass och gör nummer två. När jag hör oväsnet av två katter, två hundar och en tioåring så lovar jag att jag gödslade snabbt. Ut på köket, upp med fönstret och ut med blomman där det satt en stackars fågel och skakade.
Lyckades rädda den och den flög efter ett tag ut och satte sig i en buske i trädgården.
Sen när jag satt och väntade på Martin vid Elias Fries säger det plötsligt POFF i bilrutan och en fågel krashar! Blev nåt kladd på fönstret men fåglen flyger vingligt vidare. Hmmm kan dom flyga utan hjärna??? Hahahaa!
Imorse när vi öppnar ytterdörren ligger det en sabla massa fjädrar på trappan. Antar det är nån katt som slurpat i sig en pippi på natten. Kanske en stackare som flög in i nåt kök eller så????
Undras vad detta kan betyda??? Kanske inte vill veta föresten!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: