RÅKNA-CITY

Promenad med kusinen

Gav mig ut till en grushåla med vovvarna imorse för att ta en stärkande promenad i kylkan.... och stärkande blev promenaden!!!! Kusinen möter upp i hålan med sin rottisvalp och mina vovvar får fullkomligt frispel.... inte så mycket på rottisen utan på varandra! Jisses det var bara att hålla i för allt vad mina stackars armar pallar. Fattar inte vad det är för dumheter dom får för sig men men. Tre gånger får jag ryta på dom att lägga av med dumheterna men jag gav mig inte och det är jag jäkligt nöjd med. Vi gick en runda tillsammans precis som vi bestämt.
Är nöjd med min envishet. Hundarna ska veta att jag aldrig ger mig och att det inte tjänar nåt till att bete sig på det viset och fler promenader med kusinen blir det så det så.
Inte dåligt att promenera med tre hanhundar tillsammans i olika åldrar på en skogsväg så man får vara nöjd med det lilla.
Väl hemma så upptäcker jag hur jag ser ut.... trasiga byxor, slemmiga spår på jackan, snorkråkor under näsan och håret på ända hahaha.... men bh-bandet är fortfarande helt ;-) Såg ut som om jag blivit våldtagen av en älg eller nåt.
Nästa gång ska jag bara ta med en hund enligt kusinens inrådan. Lättare att korrigera en vovve så så får det bli.
Hundarna ligger helt utslagna nu och jag skulle gärna göra dom sälskap om det inte vore för att jag lovat sonen att måla hans möbler idag. Suck.... ack du tunga värld.
Tack kusinen för sälskapet får vi göra om snart!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susann
skriven :

Låter som en kul promenad ... haha.. Då är styrketräningen för idag gjord =)

O du va alldeles säkert skitsnygg idag ;)

2 spike
skriven :

Kommer vi garanterat att göra om,bra träning för både hundar och oss själva.

3 Leffe
skriven :

Då kan ju Leffe följa med er om det gick så bra ;-)

4 Nette
skriven :

Vet hur det kan vara. Blev tvungen att uppsöka sjukan häromdagen med inflammerad högerarm. Läkaren frågade om jag bara styrketränade höger arm. Nej jag har 3 stora hundar jag går med varav den tyngsta och jobbigaste tar jag med höger hand :)