RÅKNA-CITY

SICKEN JÄVLA PROMENAD

Lurade med sonen på en hundpromenad i grushålan idag. Lär vara sista gången jag lyckas med detta kan jag tala om... hehehehe!
Började såklart regna på väg dit.... sååå typiskt!
Vi hann inte mer än gå cirka en kilometer innan vi möter ett tyskt par med någon svart blandras.... ALLTSÅ HALLÅÅÅÅÅ.... man möter aldrig någon i grusghålan annars men just idag när jag har på båda killarna i löpkoppel och bara vanligt stryphalsband ska man ju såklart möta någon. FA-AN!!!! Drog upp gossarna i skogen så tyskarna skulle kunna passera men Knodden är stark som en oxe och slet sig såklart och rusade fram till det vettskrämda paret och deras stackars tik. Herrejisses!!!! Mannen fick tag i Knodden´s koppel och släpade bort honom. Ja allt gick bra då Knodden är snäll men en aning burdus.
Traskade vidare helt skakiga i knäna...
Vi gick hit och dit, över stock och sten.
Längst ner i grushålan fick hundarna bada. Knodden njöt i fulla drag och simmade graciöst omkring. Kulan däremot är ju helt osmidig och plaskade runt som om han skulle drunkna vilken sekund som helst. JISSES!!!! Aldrig sett en så dålig simmare som Kulan. SUCK!
Skitiga och blöta (både folk och hundar) vände vi kosan mot bilen igen. Vipps dök det upp en satans hare på vägen en halvmeter från hundarna och såklart när jag har båda hundarna ensam i koppel. Jakten var i full gång igen. Tappade såklart kopplena och båda grabbarna rusade in i skogen. Gudskelov fastnade dom bara någon meter in i grenar så dom kunde inte rusa vidare.
Kommer muttra och fnysa på dom resten av dagen och hoppas dom kommer ihåg denna promenaden i grushålan för det lär dröja lääänge innan den blir av igen kan jag säga.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: