RÅKNA-CITY

Valborg



Skickar en skål till alla mina bloggvänner, fb-vänner och vanliga vänner denna valborgsmässoafton.

Idag har jag inte gjort ett vettigt skit och det har varit helt okej faktiskt. Bara lata sig är nåt man borde unna sig ibland för det är så skönt om man bara kan koppla bort alla måsten som finns runt omkring en.

Kört Emma och hennes kompis in till stan ikväll. Hoppas dom båda damerna är rädda om sig i Halmstad by night. Urs blir alltid så nervös när dom ska in i stora staden och ränna men jag hoppas dom har vett och hålla ihop.

Bobbe har varit iväg hela dagen. Varit och hämtat stängsel. Nu är det bara stolpar kvar så ska väl grannarna bli glada. Hundarna ska flyttas från vägen och få ett eget hägn på baksidan av huset och upp i skogen. Där ska dom i alla fall vara det mesta men såklart ska dom få vara med oss i trädgården då och då.
Var ju skitdumt att sätta staketet precis vid vägen men men...
Dom av grannarna jag brukar snacka med säger att dom inte har ont av hundarna men jag VET att det finns dom som retar ihjäl sig på dom och såklart ska det inte vara ett irritationsmoment.

Martin ska ha sovis här med grannungarna ikväll. Dom leker på studsmattan just nu och jag sitter och lyssnar på dom från uteplatsen. Jisses så coola dom tycker dom är hahaha!

Nu är det bara sista borstningen på Knodden och sedan är han klar för utställningen i Smålandsstenar imorgon. Jag har fått piller av mamma så jag ska kunna springa med honom. Hoppas jag inte får tredubbelt så ont på måndag i den stackars kroppen pga det men det är det värt tycker jag. Bara att bita ihop.

Ryktet går att detta är det sista fina vädret på ett tag. Sååå tråkigt! Är ju så skönt att bara kunna gå i en klänning och ha det gott i värmen hela dagarna. Nåja det är bara att ge sig till tåls för snart är sommaren här.

Mycket på G jobbmässigt just nu också. Ska antagligen börja på macken igen till hösten på halvtid istället för att köra. Hmmm är så kluven. Har varit skitroligt att köra "mina" ungar men får inte ihop timmarna för detta till hösten. Blir lite pussligt med det nya schemat med hundar och barn men vi får väl se... ingenting är spikat ännu.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: