RÅKNA-CITY

Rimsaga från Hundsport

Måste bara skriva denna rimsaga jag hittade i Hundsport idag. Stämmer nämligen så väl in på min Leonberger Knodden.

NISSES PROMENAD

Solen skiner och vi går på en promenad
Det luktar lovande så jag är glad

Hon är här nå´nstans jag vet
Husse fattar inget, det här är min hemlighet.
Jag stannar till och väntar...
Hon kommer där bakom och jag bara flämtar.

Det här är underbara stunder...
Vad nu! Hon passerar mig på två sekunder.
Mjuk och go och luden
Luktar gott gör hon också bruden.

Jag far...
Och husse drar
Jag gläffser och flämtar,
kopplet spänner som en snara
Ah, jag kan väl få lukta lite på henne bara.

Jag bara måste fram till tjejen
Det killar så i grejen.
Släpp lite på kopplet är du snäll
Jag kan väl få ha lite kul ikväll.

"Kexet" försvinner allt längre
och längre bort
Men där kommer visst en
av en annan sort.

Jag vädrar och sniffar i luften
Hon verkar vara en tuff en.
Luktar redo för hångel och sex
Jag glömmer snabbt mitt förra ex.

Min längtan riktas åt ett annat håll
Men nu är husse arg som ett troll.
Skärp dig Nisse! Du ser väl att...
Hon inte bryr sig ett enda skvatt.

Men hur ska man kunna skärpa sig
och ta det kallt
När det är härliga brudar överallt

(Skrivet av Birgitta Levén Hundsport nr 11/2009)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lucas
skriven :

Ja det är ju precis så man känner de !! O dom i andra ändan av kopplet fattar inget !!!!