RÅKNA-CITY

SKITSNACK

Gött väder idag. Känns som om man skulle få hemskt dåligt samvete om man inte var ute lite så därför begav jag mig ut i trädgården.
Solen skiner och fåglarna kvittrar och i landet hittade jag Snödroppar,,,, OCH HUNDSKIT!!!!!!!
Går ju inte att mina våriga blommor delar plats med hundbajs så jag bestämde mig för att ta en kasse och bege mig ut med en spade och rensa i trädgården.
Fattar ni vad mycket det var???? Nä det tror jag inte att ni gör,,, det var ofantligt mycket,,, enorma mängder. Har i och för sig inte plockat på x-antal veckor men ändå. Kan det vara så att det kommer ner elefanter på nätterna som hoppar över mitt staket för att skita i min trädgård? Verkar otroligt jag vet men just nu känns det som om det bara kan vara något megastort djur som gösslar så mycket. Kollade vovvarnas rövhål under vissa protester och jag har svårt att tro att dom fixat fram alla bruna korvar som var överallt.
Plocka, plocka och plocka,,, vad händer med den satans kassen när jag nästan var klar??? DEN GÅR SÖNDER!!! Hm inte smart att gå runt med en papperskasse full med hundbajs när bajset är så vått... Får hämta snöskyffeln och skyffla upp allt på den och hiva iväg det. BLÄ!
Funderar på att ta patent på någon form av blöja till dom för detta känns inte som ett skojigt projekt att ta tag i varenda vecka, men vad gör man inte för att barnen ska kunna springa barfota till sommaren?!
Tror att skiten samanlagt vägde ungefär 13 kg,,, alltså som ett litet barn.
Nu är det fint igen och mina Snödroppar får vara ifred,,, i alla fall tills Ozzy och Knodden fått mat nästa gång.

Ellen´s norska hjärna arbetar....
* Skulle man kunna färga deras mat så att när man plockar bajset så har det i alla fall en kul färg?
* Kan man dressera dom till att bajsa i formation så det blir som charader när man ska plocka upp det?
* Kanske kan man hänga en påse direkt i röven på dom så det samlas upp direkt?
* Finns det hundblöjor?
* Kan Knodden och Ozzy lära sig att bajsa i grannens trädgård istället för i min?
* Passar deras rumpor kanske i toastolen?
* Kanske kan mina katter dela kattlåda med hundarna?
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin
skriven :

Jag tycker du ska lära dom skita på toaletten. Fråga på hundkursen nästa gång HUR man börjat träna dom!

Eller lär som skita hos grannen, tyker ju jag låter bra som inte bor granne med dig!

* Vad det gäller katt lådan så låter det som den skulle bli full rätt snabbt?? Eller?

2 Jessica
skriven :

Riktigt skitgöra..skaffa utedass till doggarna o lär dom veta hut.