RÅKNA-CITY

Flitens lampa lyser...

Idag vaknade jag full av energi. När man väl gör det så gäller det att snabba sig att fixa med allt man tänkt innan lusten tar slut igen.
Började dagen med att ta en promenad med svärmor. Trevligt då hennes make och min make är en stor gemensam snackis. Hahaha... skojigt och sladdra om ens man med någon som känner honom lika bra som jag.
Efter det blev det lite fikapaus innan jag började röja innomhus. Damm och hår har jag brottats med och nu ser det lite mer anständigt ut. Puh vad dessa hundar kan skita ner.
Knodden var på diskbänken idag och snodde muffins och råkade komma åt kranen... inte bra! Stog en plåt i vasken som gjorde att vattnet rann ut på köksgolvet. Stackars svärmor höll på att få dåndimpen när hon såg med egna ögon vad odjuret kan göra medan vi andra bara skakar på huvudet, rycker på axlarna och går vidare med vardagen.
Nu har maken slagit och klippt gräs och jag har trimmat lite också. Nu går det en vecka tills nästa omgång på gräsfronten... funderar alvarligt på att bekosta en asfaltering av hela skiten.

Igår var mina kennelvänner från Zir Ozzy´s kennel här och hälsade på. Som vanligt handlade samtalsämnet om hundar. Deras tre gosiga damer sprang ute och lekte i regnet medans Knodden fick sina öron frisserade. Nu ser han lite mer vuxen ut. Måste nog köpa mig en trimmsax då hans hårväxt är helt freaky.
Ska vara med på hundutställning i Tvååker den 10:e juli och sedan verkar det som om vi ska till Finland på lucia. Åh så spännande. Ser Knodden i fören på en färja med sin fina frisyr blåsande i havsvinden,,, eller rusandes genom alla gångar med en galen matte efter. Ja vi får väl se hur det blir. Kostnaden styr som vanligt, har ju ingen aning om vad en resa med Knodden och mig kan kosta?! Någon som har en aning? Kanske får fixa mig en sponsor??? Hahhahaha!!!!

Nu väntar jag på att maken ska komma hem med föda åt sin familj. Han tar föresten sonen med till Hok i nästa vecka så jag och hundarna får klara oss på egen hand. Ska både bli skönt och ensamt. Solen ska ju lysa så vi får väl åka och bada eller något.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Veronica
skriven :

Asfaltera o måla grönt inte helt fel...

Ska oxå till Tvååker den 10:e hoppas vi ses...

Ha det gott

2 susanne
skriven :

Ja du...grön asfalt...

Vad flitig du har varit...

Nu väntar vi på solen:-)

3 Jessica
skriven :

Ha ha alltid kul att vara elak juh :)