RÅKNA-CITY

Finland

Hade ju bestämt mig för att åka på hundutställning i Finland i december men nu har jag ångrat mig. Tänkt på det en hel del i det sista och när man är bekymrad flera månader innan det är dags så inser jag att när vi väl är på G så lär jag vara ett hysteriskt monster.
Knodden och jag håller ju ändå mest på med utställningar för att det är en kul grej och då kanske man inte riktigt platsar på en tillställning där man kan få titeln "nordisk vinnare". Tror varken Knodden eller jag är redo för sådana stora utställningar. Man måste öva, öva och åter öva och jag kan ärligt erkänna att det är något jag tycker är skittråkigt så är det att öva ensam. BLÄ!!!!
Sedan är det ju det där med att åka hemmifrån i flera dagar och överlämna hemmet på maken. Ingen som vet om han ger hunden, fiskarna, sonen eller katterna mat eller om han ens kan slita sig från arbetet. Bättre att jag stannar hemma så att hjulet snurrar som det ska.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Förstår hur du tänker, själv är jag så himla nervig varenda gång och undrar varför jag utsätter mig för eländet. Undrar om jag nånsin blir redo för såna stora tillställningar som den i Finland.

I alla fall var det jättekul att träffa er igår och få se Knodden live. Alice som ju är cool lugn och aldrig bryr sig om andra hundar blev ju helt vild när hon träffade honom! Störtkär antar jag, fast eftersom Knodden tydligen tänder på allt så vet man ju inte om kärleken var besvarad...hon skickar iaf en blöt puss med hopp om att vi ses igen!

2 susanne
skriven :

Kanske lugnast att vara på hemmaplan med tanke på din makeS

Det viktigaste är ju att ni har roligt på utställningarna...

Ha en bra Lördagskväll!//Kram

3 Veronica
skriven :

Nervig det är bara förnamnet, skulle inte heller utsätta mig för att åka till Finland o överlämna allt till maken, för vem vet om han precis som din matar dom övriga familje medlemmarna o kan slita sig från arbetet...=)

Kul att träffa dig o "lilla" Knodden...

Ha det gott!!!

4 Jessica
skriven :

Det gör du rätt i stanna hemma istället så inte hela hemmet raseras av make och barn =) Ja kamelmannen kanske m,an borde söka upp igen och tjäna en hacka på? =)

5 Vicki
skriven :

On du ångrar dig och vill åka till utställningen i Finland kan inte familjen följa med då?



Vicki