RÅKNA-CITY

Lite av varje

Inte haft så mycket att blogga om i det sista och inte haft någon lust heller. Har ju inte världens läsarkrets heller så antar det egentligen inte spelar så stor roll men ibland är det gott att skriva av sig lite.

I påsk var Bobbe och jag på en husbilstur. Var skitväder men var så himla mysigt i alla fall. Landade på Björkö och i Bua bland annat.


Husse och Gina är ute i blåsten och grillar.

På påskafton hade vi påsk mat såklart.... va så jäkla gott!

Ingen dålig utsikt att vakna till.

Detta är taget på en ställplats på västkusten.
 

Vår favoritplats är Bua hamn.
 

Lövstavikens småbåtshamn.
 

Kvällsmys

Nu är det snart långhelg igen då det är 1:a maj och lite sådär. Får se om det blir en liten tur igen med husbilen då. Är avkopplande att bara ge sig iväg utan mål eller massa hets... man bara är och tar dagen som den kommer.

Idag var Linus och Martin i Råkna och hämtade våra kors som pappa gjort åt alla husdjur som gått bort. Kändes inte bra att ha dom så långt borta. Först tänkte jag att det kändes fel att flytta dom men djuren finns ju inte i korsen ändå utan i våra hjärtan så spelar ingen roll. Nu blir det mysigt att tända ett ljus för dom här hemma hos oss där dom hör hemma.
Kanske är lite töntigt att vara i medelåldern och tvunget ha kors i landen men va fan bryr jag mig om det. Mår bra av sånt där sentimentalt tjafs.


Har varit en svinkall vår tycker jag. Man fryser jämt tycker jag. Haft ont i lederna i någon vecka. Kan bero på den kalla vinden. Vill ha värme nu!!!!

Fyller för tusan snart 40 år slog det mig häromdagen. Halva livet har gått huuuu. Vet inte om jag har någon egentlig åldersnoja men klart man tänker att det är väldigt mycket man vill hinna med och att tiden går fruktansvärt snabbt och man måste utnyttja varenda minut.
Tänker inte ha nåt kalas och bryr mig inte ett skvatt om 40-årsdagen. Gäller det bara att få alla andra att fatta det också vilket kan vara knepigare. Ibland kan man få för sig att ens födelsedag ska firas för andras skull och inte för ens egen. Nä tack.... 40 är ingenting för mig att fira.

Ja så va det färdig bloggat för idag. Går det väl en sisådär två månader till nästa gång ;-)



 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 susann
skriven :

Du måste fortsätta blogga 😊. Jag vill läsa iaf 🤓. Låter som ni har det bra i er fina husbil, skönt o kunna koppla av 😎