RÅKNA-CITY

Ungdomar

Sen man flyttade in till byn har man ju haft aningen mer kontakt med folk än innan och då vi bor vid en skola så är det ju oftast kontakt med barn och tonåringar som gäller när man är ute på hundpromenader tex. Förundras över hur dom pallar stå och gasta efter en varenda jäkla gång. Okej att jag syns då både min röv är stor och hundarna enorma men ändå.
Idag var det någon som började voffa uppe från Kråkberget när jag gick på nedersidan. Efter ett tag fick jag nog och släpade mina lata hundar uppför backen för att kolla vad fa-an kidsen sysslar med. Väl uppe sitter det ett femtontal ungdomar på bänkar,,, helt jäkla knäpptysta med ögon som tefat och glor på mig och odjuren. Frågar dom om dom vill något eftersom dom skriker så förbannat på mig men ingen vågar svara såklart. Ja nu är ni inte så jävla kaxiga säger jag och tittar på dom. Står kvar en stund och bara glor tebax och börjar sen gå. Hinner fan ta mig inte fem meter innan det börjar tjoas och skrikas mot mig igen, stannar till vänder mig om och såklart knäpptyst!!!! Alltså fattar det är barnsligt att bry sig, tonåringar är ju tonåringar och i flock blir dom ju som ett gäng apor men ändå!!! Vart är hyffsen och respekten för vuxna?
Ni får gärna kalla mig smyrasist eller vad som helst men tilläggas är att i dom flesta fall är barnen av utländsk härkomst... och NEJ jag har ingeting emot utlänningar bla bla bla men varför är det på detta viset. Har fått för mig att dom uppfostras likadant som dom svenska kidsen om inte strängare och ändå så ska dom skika glåpord eller vara kaxiga mot en. BLIR FÖRBANNAT TRÖTT PÅ DET!!!
Vad folk än säger sen om förstörelse på Örnaskolan så har jag med egna ögon sett att även detta görs av utländska barn mellan sju och sjutton år och NEJ IGEN jag sitter inte bara och gnäller vid min skärm utan har varit och jagat dom och kontaktat polisen angående detta. Vet liksom inte vad mer man kan göra. Föräldrarna ser man inte röken av. Dom kanske skulle kolla vad ungarna gör hela eftermiddagarna efter skolan och sena kvällar.
Sådär nu har jag avreagerat mig :-)
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Michaela
skriven :

Håller med dig!!