RÅKNA-CITY

Stackars stackars lilla Knoddis

Ja igår var jag ju hos vetrenären med Knodden eftersom han hade fukteksem igen. Evig följetång det här....
 
 
Såhär såg han ut när han låg nersövd och nyrakad hos vetrenären. Ingen vacker syn. Man kan se hur solbränd han blivit på bakänden där han varit snaggad ett tag... men nu är han som ni ser snaggad över hela kroppen.
 
 
Här ligger han och vilar i soffan med rumpan upp på armstödet.
 
Inatt har han varit väldigt orolig men jag tror inte det beror på smärta från fukteksemen utan mer på att det kliar på hans rakade kropp.
Nu på morgonen har han fått smärtstillande och rodnaden har gett med sig något. Ska nog gå att få bukt med detta också antar jag. Fortsätter hans fukteksem såhär även nu när hans päls är rakad så får vi nog överväga ev. avlivning. Inte roligt att se sin hund plågas på detta viset.... fast som ni vet måste jag prova ALLT innan nåt sådant beslut ska tas. Vi i Råkna ger oss inte så lätt.
 
 
Sänder ett varmt tack till Linda Berntsson som tog mitt pass på macken över helgen och på måndag så jag kan vara hemma med sjuklingen. Inte lätt att sätta tratt på en hund med köttsår på halsen. Inte ofta jag är hemma för att jag är sjuk eller att sonen varit sjuk eller hemma över huvud taget men när det kommer till mina djur så är det en helt annan femma. Bamsetack till en förstående chef också som förstår hur viktigt det var för mig att få vara hemma.
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Linda
skriven :

Det va så lite så :-) glad att jag kan hjälpa till :-)
bara att ringa till mig så fixar jag det :-) ställer alltid upp

2 Susann
skriven :

Stackars Knodden. Hoppas han blir frisk snart.