RÅKNA-CITY

16:e maj

Idag startade jag dagen med en joggingrunda på 6,25 km. Så härligt med fint väder, fågelkvitter och bra flås. Hela dagen blir kanon efter en sådan start!
Hängt tvätt och dammsugit sen och tog en lång välbehövlig dusch.
Nu har jag varit nere på byn och handlat. Tyvärr blev det grisväder så det blev ingen promenad med Knodden som jag hade tänkt. Sorry Knodden!
Lite samtal med polisen angående en händelse på en fest i somras. Urs vad man är rädd under förhör att man ska minnas fel, säga saker som man egentligen inte sett utan bara tror man sett eller göra så det blir en orättvis bild av det som egentligen hänt. Tror i alla fall jag fick till det så nära sanningen som det bara går och där jag var osäker poängterade jag det ordentligt så det inte ska vara några oklarheter. Hoppas detta ska få ett slut snart så alla inblandade kan gå vidare och få lägga detta bakom sig.
Nu sitter jag och väntar på att mina norgegäster ska komma. Blir nog en lång väntan då jag inte tror dom kommer förän senare ikväll. Kör försiktigt Mona och Marius och alla barn och vovvar! Dom stannar resten av veckan... JIPPIE!!! Hinner inte träffas så mycket då dom ska på hundutställningar i helgen och träffa valpar i stan. Sen ska jag jobba hela helgen och Bobbe och co ska på konfirmation. Nåja lite vin, snack och grillning ska vi nog hinna med i alla fall. Husvagnen är på plats i alla fall och den norska flaggan.
Bobbe skulle iväg och köra gocart ikväll så han ska inte vara hemma. Hoppas det blir uppehåll ikväll då han hade lust att köra dit på motorcyklen.
Kulan har varit kass i magen inatt. Ville ut och äta gräs inatt. Huuu precis som Knodden brukar göra. Min stora fasa är att även Kulan ska få en knasig mage och att det är nåt här i Råkna som gör att mina älsklingars magar inte pallar.



Kulan och Martin

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: