RÅKNA-CITY

Vem vann Knodden?



Knodden frestar som vanligt mitt norska tålamod.
Idag bestämde jag mig för att träna lite inför hundutställningar och tog glad i hågen ut en bit kokt lever och vandrade ut i trädgården med mitt "vapen" och hunden i släptåg. Ja släptåg är föresten fel ord för när han väl fick nos på vad jag hade i handen så var han mer eller midre mer på mig än troget vid min sida. Helt galen blev han!!! Visst följer han mig som han ska och står upp men inte riktigt så stiligt som man kunde önska sig.

Nu ikväll skulle jag busa lite med besten. Tog ett av hans gosedjur och slet och ryckte och brottades med honom. Hamnade på knä på gräsmattan och den kåta vovven såg sin chans. 50 kg hund får vilda ögon och resten är ingen barnvänlig historia. Hahaha!!!
Bestämde mig för att verkligen visa vem i huset som bestämmer och tryckte ner honom på gräsmattan och höll fast han så han ska vara i underläge... och det gick väl bra MEN sen började han skricka och vråla som om jag stack han med en kniv eller något. Herregud så överdriva.... Fick i alla fall vovven att ge sig tillslut så han låg stilla på gräsmattan och som straff för hans beteende så låtsades jag att han inte fanns efter det. Gissa om han gör sig till då? Svårt att se igenom en stor hund på 50 kg men jag tror han fattade läget.... eller????

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 susann
skriven :

Bra jobbat ! Men de ser ut som att ni måste köpa en ny större soffa till herr´n.... haha...