RÅKNA-CITY

Blä så osmart

Veckans råd för dom som ännu inte fattat.... i gummistövlar SKA man ha strumpor. Gå ALDRIG utan strumpor hör ni det? Jag är ju av en annan nationalitet och har ju som bekant inte riktigt samma mentaltet som andra. Detta yttrar sig i en konstant positiv sida. T ex,,, även om man fått skoskav av att gå med gummistövlar utan strumpor innan så tänker jag automatiskt att denna gången går det sääääääkert. MEN det gör det INTE!!!!! Har nu gått ca 3 km med skoskav på båda hälarna. Kommer i och med detta inte kunna ha ett par rediga skor på mig på cirka två veckor. Innebär alltså att jag hoppas att en vit jul inte är på G. Måste ha barmark så jag kan gå i flippflopp. Jaha så kanske ni undrar varför människan går utan strumpor??? Enkelt svar: Trampade i kräk. BLÄ!!! Glömde helt enkelt att ta på nya sockar sen. Tog däremot med mobilen, paraply, hundkoppel, hundgodis,,, sånt glömmer man liksom inte. Skulle ni se fru Carlsson i byn utan byxor en dag gåendes med koppel med två katter i eller med haklapp på och flippflopp på fötterna så bara låt henne vara. Hon är stressad såhär inför julen så förhoppningsvis går det över till år 2009.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: