RÅKNA-CITY

Stolt

Sent igår fick jag detta meddelandet på min chatt....
 
"Hej
Jag har under några dagar sett en stor röd lastbil åka förbi... många gånger! Er son med sin A-traktor.
Jag vill bara säga att den hänsyn och den respekt chauffören visar sina medmänniskor i trafiken ger ett exemplariskt intryck!
Ni kan vara oerhört stolta över er son, både du och Roger, han sköter sig exemplariskt!
Dessutom låter den bra, be honom köra förbi XXXXX ofta, jag jobbar där...."

När jag läste precis första raden var klumpen i magen ett faktum. Tänkte direkt "VAD HAR HAN NU GJORT"? Men det visade sig vara beröm.
Blir så himla glad!!!! Visade Martin också för att han ska förstå hur roligt det är att någon säger nåt bra om hans stolthet och att man istället för att reta upp folk (som många av dessa grabbar tydligen gör) kan få Hylteborna att förstå att det faktiskt finns en liten klick killar som bara vill ha roligt med sina fordon och inte alls är ute efter att burna runt, tuta och köra för fort.

Martins traktor är dessutom renoverad av hans morfar, pappa och farfar så det är ordentligt gjort och något även dessa gubbar är stolta över. Den går inte för fort och det är väääldigt svårt att sladda runt på ett torg med denna koloss.

Skulle det vara någon som undrar nåt så är det bara att höra av sig. Vi har oftast koll på vart sonasatan befinner sig och han får inte vara ute hela nätterna.
Sen måste jag bara säga att detta körkort grabbar/flickor måste ta för att få köra moppe/epa är precis som bilkörkort. Dom måste både köra på bilskolan och ta ett teoriprov som är precis som till bil så ingenting man kan få bara sådär som för en tio år sen.
Martins inställning själv är att det inte är värt att skita ner sig genom att köra ovarsamt då hans bilkörkort då kan bli uppskjutet vilket är smart.

Nu vill jag passa på att önska er alla en riktigt trevlig helg! Vi ska grilla idag och dricka rosévin.... så nu är det vår!!!
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 susann
skriven :

Så jäkla kul o få höra sånt 😊. Va stolt 😄👍👏