RÅKNA-CITY

Helgen

Ja så var det söndag igen... veckorna går så sabla snabbt!
I fredags morgon när Bobbe och jag promenerade med hunden såg vi en branddörr på gympahallen som stod öppen. Vi stängde den och ringde polisen och talade om hur läget var.
Igår när jag gick förbi dörren igen stod det några ungdomar på utsidan och blev plötsligt insläppta av kids från insidan. Ringde polisen igen men svaret jag fick var att om det inte förekommer några droger eller alkohol så är det säkert ingen fara och dom KAN ju ha hyrt hallen. Knappast tänkte jag... Kontaktade en person som jobbar i simhallen och fick till svar att hallen inte var uthyrd och ringde polisen igen. Blev kontaktad framåt kvällen och fick beskedet att ungdomarna var avhysta. Hoppas dom inte förstört nåt eller smutsat ner alldeles... SUCK!
Utan att anse mig vara rasist så måste jag bara släppa en liten fundering.... Alla säger att dom måste ha någonstans att vara, typ en ungdomsgård. Att det är kommunens fel att dom hittar på saker för att sysselsättningen är dålig MEEEN hur kommer det sig att det bara är utländska barn som tydligen inte har någonstans att vara? Varför är det bara dom barnen här uppe och inte svenska glin som tydligen inte kan hitta på annat än bus? Har svenskarna mer att göra på kvällar och helger och nätter än dom utländska eller är det helt enkelt så att dom utländska föräldrarna har sämre koll och uppfostran på sina barn? Skiter i rasiststämplen men det ÄR faktiskt så att här på Örnaskolan är det till 90% utländska kids som hittar på jävulskap. Ser det med egna ögon så är bara ren fakta.
Nåja nog om det...
 
I övrigt har vi haft grillkväll med Böna och Jessica. SUPERTREVLIGT att hinna sitta och prata lite. Tack för att ni kom och tack för blomman!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: