RÅKNA-CITY

KULAN

Igår blev Kulan sjuk. Ville inte ha sin kvällsmat vilket är ett stort orosmoment då han är en matälskare av rang. Sen gick det på en halvtimme och vipps var han jättesjuk... hängig och håglös. Ringde Slöinge och dom ville att han skulle komma på en gång då det gick så snabbt. Har man en så stor hund som jag så vill man gärna få in hunden i bilen på egen maskin för sen kan det bli bökigt.
Väl i Slöinge konstaterade dom att han hade hög feber, dåliga levervärden och var uttorkad. Sen visade proverna att han kanske har en akut infektion i kroppen men dom var tvungna att analysera provsvaren mer för att kunna säga säkert. Levervärdena kan vara dåliga på grund av kortisonbehandlingen i sommar men lite oroväckande är det allt.
Fick lämna kvar kompisen där igår vilket var tufft. Man ser förvirringen i hans ögon.
Nu håller vi bara tummarna för att han får komma hem och det inte är något farligt.
 
 
Precis när jag sitter och skriver detta inlägget ringde dom från veterinären och grabbhalvan får stanna en natt till. Hans levervärden är dåliga och dom vita blodkropparna är omogna vilket är ett tecken på infektion tydligen. Ska ta mer prover under eftermiddagen. Han var pigg och glad nu i alla fall så hoppas jag får hem min hund imorgon!!!! Saknar honom massor och var konstigt att bara promenera med en vovve imorse.
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: