RÅKNA-CITY

Svåra beslut

Varit med vovvarna i Torup hos veterinären.
Kulans lever och njurvärden var iordning nu vilket va skönt. Han vägde 67 kg så hade gått upp en aning i vikt också.
Knodden fick också följa med in då jag ville att dom skulle lyssna på hans lungor och hjärta. Han har ju börjat flåsa rejält dom sista veckorna och sen har han ju ingen ork så jag misstänkte hjärtfel men allt lät bra. Man kan ju i och för sig gå vidare och börja leta fel på honom men då krävs mera veterinärsbesök, ultraljud och massa annat och Knodden ska inte behöva gå igenom mer skit i sitt liv nu så det blir ingenting med det. Något är fel men vi vet inte vad?! Sen har han ju sin kroniska gastrit som krånglar som fasiken av och till just nu.... ja som ni säkert förstår så blir han ingen supergammal hund.
Vill ju att han ska må bra och ha ett bra liv men som det är just nu så har han ont och äter medicin nästan varje vecka.
Vi i familjen ska ta ett snack i helgen om hur vi ska gå vidare men lutar åt att den gamla gossen ska få somna in.
Hoppas folk kan ha förståelse! Har och kommer alltid ge allt för mina djur men när man ibland inte får sova på tre dagar och har en hund som är sjuk i veckor i stöten och som inte orkar gå längre än tre kilometer måste man vara realist hur tufft det än är.
Nu vet jag att jag bloggar om det men ni som känner mig vet hur sabla blödig jag är så snälla.... vi snackar inte om detta när vi möts på macken tack. Tårfest där är ingen hit :-(
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susann
skriven :

Lilla Knodden då :( .... fy va sorgligt.
Men förstår ert beslut om det blir så att han ska få somna in.

2 Nina
skriven :

Jobbiga beslut! Men du tänker helt rätt, djuren ska inte behöva lida i onödan...kram

3 Malin
skriven :

Usch tuffa beslut. Men du är en klok djurägare. Kram till dig. ❤️