RÅKNA-CITY

Öra

Idag stack Knodden, Kulan och jag till veterinären i Torup för att kolla Kulan´s öra. Har ju krånglat en lång tid men både han och jag har dragit oss för att kolla upp skiten utan trott vi skulle klara behandla det själva men nu fick vi ge upp.
Kulan är ju en försiktig kille när det kommer till nya miljöer och är inte superbra med nya människor, men det var inga problem idag. Dom tog det varligt när dom hälsade på honom och sen när det är gjort är man ju hans vän för livet. Han smög runt som om han var rädd för spöken men var duktig att hoppa på vågen (läs krypa) och jag fick in honom i undersökningsrummet utan att putta eller dra. Stolt över honom. Ger man honom lite tid och inte stressar eller eldar upp sig så går det i makligt takt framåt :-)
Dom skickade örongegga till något labb för analys och snackade om illröda öron och polyper eller något. SUCK stackars vovven! Nu fick han i alla fall smärtlindring och droppar så får vi se vad provsvaren säger om någon vecka.
Hon tittade även på hans fläck han har på ena ögat. Hon trodde inte det var något farligt men skulle kolla med andra veterinärer och se vad dom trodde det kunde vara.
Vägde båda grabbarna och Knodden vägde 62 kg och Kulan 65 så båda har gått ner i runda slängar tre kilo och hon tyckte dom var lagom båda två.
Nu slappar gossarna och jag grillar!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: