RÅKNA-CITY

Avsked

Var i Råkna en snabbis idag på morgonen för att ordna det sista. Riktigt riktigt jobbigt idag :-( Lämna mina begravda djur som vakar över gården var inte skojigt. Vet att dom alltid finns i mitt hjärta men tungt att inte ha deras gravar närmare. Nya ägarna har lovat att korsen får stå kvar och att jag när som helst får åka dit och lägga blommor eller tända ett ljus för dom.
Tog sista rundan med vovvarna också....
Många fina minnen...
 
Annars idag blir det att sätta upp lampor och annat. Snart klara gudskelov. Börjar kännas som vårt hem nu.
 
 
Köpte ett underbart doftljus på Gro och Spira. Måste verkligen köpa fler... helt underbart!
 
 
Bobbe kopplar el som vanligt ;-) Man kan ju inte leva utan eluttag på toaletten.
 
 
Köpte dessa krukorna/ljuslycktorna på Gro och Spira. Jättesöta!
 
 
Köpte mig en bukett Tulpaner på Konsum idag. Lite påskigt eller vårigt...
 
 
Härliga färger!
 
 
Grillar idag med, är ju så gott.
 
 
Fått fram dynorna till hammocken.
 
 
Hjärtan köpta på Biltema. Bobbe, Martin och jag :-)
 
 
Martin´s gräv och Bofast har varit här och kapat träd. Nu ska vi snart köpa vår bod som ska hysa motorcyklarna.
 
 
Lat Knoddis.
 
Såg föresten skyltar på byn att cirkusen kommer. Gissa vart dom håller till??? Jooo 100 meter från våran lägenhet. Ska bli mycket intressant att se hundarnas reaktion hahahahaha!!!
 
Ha en fin första april och akta er från att bli lurade hihihi....
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susann
skriven :

Förstår att det känns o lämna Råkna :( Men nu är det bara o se framåt :)

2 Cecilia J (viken)
skriven :

Hoppas ni kommer trivas i ert nya boende! Ser jättefint ut på bilderna. :-)

Svar: Tack Cecilia!!!Känns som om detta kommer bli riktigt riktigt bra. Hoppas ni kommer trivas med dom nya grannarna.... sänker ju medelåldern betydligt i byn :-)
Ellen

3 Nina
skriven :

Vad är det för bod ni ska köpa till motorcyklarna? Vi tänkte också göra det...har du något bra tips på var man köper bod/förråd? Jag har kollat lite på nätet men hittar inget som jag fastnar för (läs de är svindyra). Måste ju vara dubbeldörrar om jag ska kunna köra in en hoj... :) Jag frågade Bofast om de fixar färg till oss, om vi köper förråd och det lovade de, än en gång: de är kanon!

Svar: Vi ska köpa vår bod från en sida som heter "Polhuset". Tror den boden vi kikat på hette Smögen eller nåt sånt. Förstärker golvet och isolerar så står motorcyklarna varmt sen. Har också kollat på "Jabo". Går på 35.000-50.000 kr.
Ellen

4 cecilia (igen)
skriven :

Ja jag hörde talas om dom nya grannarna (du vet, ryktet går ju ute på byn haha ;-) ). Ska bli spännande!