RÅKNA-CITY

Råkna

Nu verkar det visst ändå var ute på byn så nu kan jag lika gärna skriva om det... vi ska sälja Råkna. Sådär ja... så var det sagt! Har varit ett svårt men genomtänkt beslut som har krävt en himmellens massa tankeverksamhet och bollande fram och tillbaks. Många sömnlösa nätter.

Haft en mäklare här från LRF igår som ska göra en värdering. Mycket att ta hänsyn till då det är en skogsfastighet.

Spännande tider men samtidigt jobbiga. Har redan börjat rensa i alla skrymslen och vrår. Mycket som ska slängas och säljas. Man har ju en sabla massa yta som man sparat grejor på och nu måste en massa bort. Har vi nåt som någon kan tänkas intresserade av så får ni gärna höra av er, här finns det mesta. (Köksbord, furuskåp i köket, sängstomme i furu med nattbord och garderober....)

Förstår att många kommer ifrågasätta vårt beslut men är egentligen ingen annan än Bobbe, Martin och jag som har med det att göra. Huvudsaken är att vi mår bra och att vi är överrens. Man lever bara en gång HÄR OCH NU och livet är för kort att sitta på fel plats och gräma sig.

Råkna har blivit ett ok istället för den tillflykt vi ville ha. Bobbe jobbar borta på veckorna så det blir jag och grabben som blir sittandes här i skogen med allt vad det innebär. Nu är denna epoken i livet över och vi ser fram emot nya utmaningar i Hylte. Ångrar inte flytten hit... inte alls men nu är det slut och det har varit en kanonfin tid och ett bra ställe för grabben att växa upp på men nu är det nya utmaningar som gäller. Misstänker det kommer finnas en del personer som gärna skulle vilja säga "vad var det jag sa" men jag hoppas dom personerna kan hålla det för sig själv och låta oss ha våra drömmar och framtidsvisioner för oss själva.

Har varit och kikat på något hus i Hylte och ska titta på ett till i eftermiddag. Varit inne på lägenhet eller hus bara vi får plats med alla våra saker... båt, bil, lastbil och motorcyklar plus våra stora hundar... och appropå våra stora hundar som folk verkar tycka är en jättesak att flytta till byn så kan jag säga att det kommer gå alldeles utmärkt. MÅSTE ju bara fungera och varför skulle det inte??? Förstått på vissa att det skulle vara märkvärdigt, men inget som jag förstår mig på. Mina skäller inte mer än andra och uppför sig inte sämre än andra hundar. PUNK! (Gött att få det ur sig!!! Hihihi)

Nu hoppas jag att alla håller tummarna för oss att vi kan hitta oss ett nytt boende där vi kan trivas och att försäljningen av Råkna flyter på så smidigt som möjligt. Vi behöver allt stöd som vi kan få.

 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 susann
skriven :

Håller tummarna allt vad jag kan !!
Självklart ska man göra det man vill ! All we have is now ♡

Svar: Den sista meningen tog mig som en smäll... precis så är det ju!!!!!! Man lever bara en gång och man lever bara sitt eget liv. Ingen annan som ska eller får styra det. Tack för att du håller tummarna, betyder en massa.Huset idag var väldigt mycket att göra med men man kanske skulle ta dit en hantverkare och se vad det skulle kosta att fixa det vi vill och sen ta ställning till om man tycker det priset plus priset på huset är ett bra köpevärde.
Ellen