RÅKNA-CITY

Min trädgård

Dags att börja luka ogräs igen.... hatar det men samtidigt älskar jag det. Gillar att se min trädgård välordnad och helt efter mitt eget smak och tycke. Är en fröjd att ligga i landen med röven i vädret och bli skitig i händerna och håret och skrapas av kvistar och klämma sönder en och annan mask och snigel.
 
Tog några foton,,, mest för att lära mig alla funktionerna på kameran men också för att spara till en kall vinterdag och titta på och längta....
 
 
Enda blomman som jag kan namnet på hahahaha.... VITSIPPA!
 
 
Älskar min lilla träbrunn som jag övertalade Bobbe att släpa hem efter att ha hittat den ensam och övergiven på tippen. Ska köpa en blomma och plantera i spannen och fylla själva brunnen med jord och plantera något marktäckande som hänger ner över sidorna.
 
 
Här har jag börjat luka idag. Mycket mossa i landet men det beror väl på allt regnande.
 
 
Härligt med alla vårblommor,,, man blir glad helt enkelt.
 
 
Mina fina blåa hjärtan.... älskar att lägga lite sånt i landen, fin färgklick!
 
 
Fina stora påskliljor... hmmm eller heter dessa något annat pga storleken??? Minns inte?! Dessa har jag fått ärva av farmor Anna. Fanns i Råkna långt innan min tid. Har flyttat lökarna men dom klarade sig ändå. Starka och fina och riktigt härliga att titta på.
 
 
VÅR!!!!
 
 
VIOL!!!!
 
 
Maskros är en blomma det också!
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: