RÅKNA-CITY

Dag bland valpar

Igår ringde Annette och sa att det var dags för Kila att valpa. Såååå spännande! Åkte så snabbt jag kunde men missade ändå första killen som föddes strax innan jag kom fram. (Sabla vägarbeten överallt på Nissastigen Grrrr!!!! Måtte dom snart vara klara med det.)
 
 
Himla söt lilla valp nr ett!!!!! (Valp Blå)
 
Annette hade gjort så fint i sitt valprum/gästrum. Hade kunnat tänka mig att flytta in på stört :-)
 
 
Kolla in den fina valphagen. Lätt att städa och allt var ljust och fräscht... bra jobbat Annette och Rickard!
 
 
Såhär stor var Kilas mage efter första valpen.... vojne vojne! (Svalt en badboll???)
 
 
Sliten Kila!!!!
 
 
Två valpar har kommit här men magen innehåller mååånga fler...
 
 
Annette och Mia.... tusen tack för en supermysig kväll... ni är riktiga kanontjejer som jag gillar en massa!
 
 
Vi var två gudmödrar vid denna valpningen,,, jag och Mia Lynch. Vi var ett förträffligt team tillsammans :-)
Jag som då är lite svag för kändisar och så ber alla googla på Robin Lynch hihihihi. Funderade starkt på att ta en sax och klippa en tuss av hennes hår och spara i en berlock runt halsen eller fråga om man möjligtvis kunde få hennes barns tappade mjölktänder och göra ett halsband av *FLABB* Nä skämt och sido.... hade varit bättre med en hårtuss från hennes man..... JAG HEJAR I ALLA FALL PÅ NORGES BIDRAG I MELODIFESTIVALEN I ÅR EFTERSOM HENNES MAN ÄR VÄLDIGT DELAKTIG I DEN LÅTEN.... HEJA HEJA HEJA!!!!!!!!!!!!!!
 
 
Mia var som skapt för att ta emot valpar.... superduktig!!!!!!
 
 
När jag åkte hem inatt hade det kommit tio valpar varav en var död. Kila verkade lugn och "klar" när jag åkte men Annette rinde imorse och sa att två valpisar hade kommit döda imorse. Alltid tråkigt men sånt är livet. Tycker kanske det är en aning lättare när dom inte setts i livet alls än om dom levat och sen blir dåliga och dör. Idag ska dom tre begravas i deras trädgård tillsammans i en liten låda.
På Endless Eden finns just nu fem pojkar och fyra flickor som snuttar gott på sin mamma.
Idag är man liten småsleten men antar att Mia och Annette som legat vid valplådan inatt är ännu tröttare än jag.
Tusen tack för en magisk dag, kväll och natt tjejer och tack till Rickard som lagade god mat till oss.
Kram på er och hoppas vi hörs och ses snart igen!!!!!
 
PS: Grattis till pappa Herkules och hans familj i Norge också såklart PUSS! DS
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: