RÅKNA-CITY

Dag 1 på Malmöturen

Jahapp idag var det superdupertidig uppgång för att åka med Ekenäsarna till Malmö på minisemester. Vi bor på Grand Hotell Garden som skulle vara ett fyrstjärigt hotell men som faktiskt är rätt skabbigt men va sjutton,,, man sitter ju inte på rummet och häckar i alla fall. Stora blundern var ju att Martin och jag längtat efter att få bada badkar men när vi installerar oss på rummen så upptäcker vi att det är det andra gänget som fått badkar medan vi bara har dusch.... surt sa räven hahahaha!!!
 
 
Som ni ser... inte världens lyxigaste badrum.
 
Idag har vi varit på Tivoli i Köpenhamn. Madde och jag är mäkta stolta över oss själva som klarat oss ifrån att komma vilse med barnen trots att vi åkt både tåg flera gånger och gått i stora staden Malmö. Vi känner oss som väldigt världsvana resenärer just nu kan jag lova.
 
 
Här väntar vi på tåget som ska ta oss från Halmstad till Malmö på morgonkvisten.
 
Mycket stålar rullar... jisses! Kostar att ligga på topp :-)
Vi har bland annat unnat oss godricka...
 
 
och...
 
 
Sen har det ju blivit lite god mat...
 
 
... som här Indiskt.
 
Besöket på Tivoli i Köpenhamn var varmt men helt okej. Barnen var snälla och har varit på gott humör.
 
 
Made och Pontus på G i någon fruktansvärd historia som gjorde mig yr bara att atå jämte och titta.
 
Jag delar rum med sonen. Nu surfar vi lite och tittar lite TV och snart är det god natt. Ska upp tidigt imorgon för att vara med på inspelningen av Sommarlov så vi ska försöka hinna med våran skönhetssömn.
 
 
NATTI NATTI!!!!!!!
 
Föresten måste jag tillägga att Malmöborna är ena sura jävlar. Knappt mött en kotte som är trevlig varken tågvärd, servitörer eller butiksbiträden. Är verkligen Malmö en sur stad????
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: