RÅKNA-CITY

Blå flagg

Idag gick Sara och jag runt Skärshultssjön. Duggregnade och var halt och kallt men samtidigt skönt!
Blev lite konfunderad när vi skulle börja vår tur... blev nämligen stoppad när vi skulle gå över 25 meter gräsmatta för att komma till gångvägen med förklarningen att går vi där med hundarna så kan campingen/stranden förlora sitt blåflagg. Öhhhh varför då???? Att stranden och campingen är öde gjorde mig ännu mera konfunderad?! Varför i helsicke kan två hundar som enbart ska gå över 25 meter gräsmatta för att ta sig från A till B göra att dom skulle förlora sitt blåflagg??????? Skitar hundarna ner eller,,, kan dom göra att folk blir sjuka eller få konstiga baciller att hoppa i badvattnet????
Fick gå bakom receptionen istället vilket knappast gjorde nån skillnad varken för mig eller deras sabla blåa flagga utan bara var löjligt.
Kan känna att det finns lite väl mycket förbud när man har hund. Man får inte gå på stranden vid vilka tidpunkter på året som helst, man får inte resa vart man vill utan en massa piller och sprutor på sina djur, man får inte ha med dom överallt utan att hitta förbudsskyltar. Förstår att det måste finnas lagar och regler men ibland känner man bara SUCK!!!!!!
Idag kände jag bara att det var väl tramsigt!!!!!!!!! Hade varit en annan femma om stranden varit full av folk kanske men inte ens då fattar jag grejen. Jag skulle bara passera och ser till att mina hundar varken pinkar eller bajsar där utan får dom att vänta tills vi kommit iväg en bit.
Nåja jag ska inte vara motsträvig utan ska gå bakom receptionen i fortsättningen men visste faktiskt inte ens att man kunde gå där.... men under protest så klart!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: