RÅKNA-CITY

Hej å hå

Efter att ha skickat sonen till skolan och hällt i mig några koppar kaffe begav jag mig ut i alla trädgårdsland för att ta tag i ogräsrensningen. Gick i en himla fart så strax efter lunch var jag färdig med årets första insatts. Himla skönt... nu gäller det bara att hålla efter det också vilket är lättare sagt än gjort. Har nog aningens för mycket ställen att rensa på så jag ska försöka lägga igen nåt land. Inte kul med land om det bara blir en börda.
Bestämde mig för att sola sen men det gick bara en sisådär 40 minuter sen var jag rastlös. Fattar ingenting. Annars om åren har jag kunnat ligga och pressa i evigheter men antagligen får jag ingen ro i kroppen när jag vet att det finns saker att göra.
Hade lovat mig själv att inte vara inne och fixa när det är så fint väder men nu kunde jag inte hålla mig längre. Gick upp i Sara´s garderob och satte dit den sista gipsskivan och har spacklat. Gud vad bra att det är klart för det har jag bävat för.  Många svordomar blev det för att få dit sex gipsskruvar och sonen tjoade till mig att vi skulle vara himla glada vi inte bodde i en lägenhet så inte grannarna kunde höra mig. Nu är det bestämt att det är en vägg där man absolut inte får hänga saker eller försöka spika upp nåt på för jag garanterar inte att skiten stannar uppe utan allt rasar nog som ett korthus. Imorgon ska jag sandpappra spacklet och sätta upp vävtapeten och måla den vit. Har bara listerna kvar sen. Det tar sig!
Skulle överraskat maken med att ha klippt gräset tills imorgon men när jag kom ner till gräsklipparen hade han kopplat nåt grejs till batteriet och sånt är jag ju helt livrädd för att röra så han får skylla sig själv. Tanken var god liksom.
Hade också tänkt att rensa maskrosor men hittade inget lämpligt vapen för det så även det projektet fick jag lägga på hyllan.
Nu sitter jag åter ute i solen och känner mig rätt nöjd med dagen och kanske finner jag lite lugn så jag kan stanna här en stund och bara njuta av en fin kväll.
Skulle visst bli skitväder imorgon så man få njuta bäst man kan.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: