RÅKNA-CITY

Ut och gå

Nu har ju våren kommit tycker jag så nu är det dags att ta tag i det nyttiga livet igen vilket känns helt okej och verkligen välbehövligt.
Varit ute och motionerat på ena eller andra sättet varenda dag sen i fredags och man känner hur bra kroppen mår av att vara i rörelse igen. Springer vissa dagar, går andra och sen cyklade ju sonen och jag i helgen.
Idag tog jag först en promenad med Kulan på 6,5 km och sen gick Knodden och jag cirka 3,6 km... 1,1 mil är inte så pissenödigt efter en förmiddag på macken.
Har ju kört igång med RunKeeper för att hålla koll och föra statestik över motionen men det går sådär då telefonen inte riktigt vill som jag. Kan tex inte ha den i fickan för då tappar den gps:en och när jag gick rundan med Knodden så försvann informationen precis när jag var hemma. Nåja får slita vidare. Kan ju vara kul att gå tillbaka och se hur mycket det blir per månad i mil räknat.
Maten har jag slarvat med länge och det syns på både måttbandet och på vågen så den ska jag ta tag i också. Härligt att börja leva sunt efter en slarvig vinter!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: