RÅKNA-CITY

HJÄÄÄLP

Knodden som annars är en mycket värdig, lugn och ståtlig hanhund har förvandlats till en bebis som har full fräs under sulorna. Är inte Knodden ute med honom så knackar han på dörren på baksidan och lockar ut Kulan för att dom ska leka. Innan ville han tydligen att jag skulle följa med eftersom han dundrade in, började jaga mig med galna språng genom köket för att hugga tag i min arm och dra... öhhh var är värdigheten liksom???
Tror det är norgebesöket som har satt griller i huvudet på honom. Han blev van vid att det alltid fanns en hund som ville busa så nu tar han alla chanser han får att kuta runt som en galning. Till och med Kulan ser förvirrad ut... ja mer förvirrad ut än vanligt faktiskt.... vem trodde han kunde det?!
Knodden och Kulan sa att vi lekte ta innan men själv leker jag kurragömma. När dom är inne spelar jag död eller låtsas sova. Sovtricket funkade dåligt då Kulan tyckte att han kunde leka den med... men på min mage vilket resulterade i en viss andnöd.
Fattar inte vad det där med att kastrerade vovvar ska bli slöa, feta och bara sova... stämmer INTE på mina rackarhundar i alla fall.
Hoppas Bobbe kommer hem snart så jag kan komma fram från mitt gömställe bakom soffan, börjar få ont i ryggen. Då kan dom kanske anfalla honom lite istället ;-)
Älskar mina galna, odresserade vovvar så ofantligt mycket. Livet hade varit väldigt tråkigt utan dom!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: