RÅKNA-CITY

Jobbarhelg

Denna helgen är jobbarhelg så bryr mig inte så mycket att vädret är skit... fast visst går allt lite lättare när solen lyser och man slipper ha jacka och strumpor varenda dag. Hoppas inte hela sommaren ska vara så här.
Igår efter jobbet skulle Bobbe och jag grejat i hallen tillsammans men då vi hamnade i luven på varandra direkt så avvek jag från det projektet och gick ut och borstade hundarna istället. Var välbehövligt kan jag säga. Klippte en massa toffsar här och där och klippte klor och tassar. Nu är dom så fina så,,, ja där dom har päls vill säga. Så mycket lättare att sköta deras pälsar när man klipper bort dom värsta ställena med hår. Kommer klippa lite varenda gång så vi slipper detta trassel med pälsvården.
Snart semester nu,,, två veckor kvar tills ena omgången på två veckors ledighet. Ska bli så skönt. Sen jobbar jag två veckor och sen är det dags för tre veckors semester till. På ledigheten ska jag försöka hinna med lite motorcykelåkning, grillkvällar med vänner, sol och bad, fiske med sonen, Norgeresa med brorsan och hans familj om ekonomin håller efter alla sjukdomar på Knodden, zoobesök någonstans i närheten och bara lata mig. Blir ju alltid knepigt att planera sommaren med två stora hundar. Inte busenkelt att lämna bort dom till någon och inte enkelt att ordna hundvakt heller.
Nu ska Knodden och jag gå en liten runda... ha en bra söndag!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: