RÅKNA-CITY

Helsingborg

Ja detta har varit en av dom värsta dagarna i mitt liv och då är klockan bara 15:30 vilket innebär att det KAN bli värre. Sitter nämligen och väntar på telefonsamtal från Helsingborg´s djursjukhus där vi fick lägga in Knodden imorse. Dom har tagit blodprover bland annat på honom för att kunna se vad som är galet med min lilla kompis. Visar inte det nåt så blir det rönken och koll av hjärta och lungor osv.
Imorse fick jag ut honom på gräsmattan för jag trodde kanske han var kissenödig men det slutade med att han la sig på gräsmattan och vägrade flytta på sig. Låg väl där en halvtimme innan jag fick upp honom och då var det direkt in i bilen och bara åka innan han la sig igen. Väl framme i Helsingborg fick dom hämta en bår för att få in honom. Hur mycket jag lockade eller drog så bara låg han och tittade på mig i bagaget. Fruktansvärt att se.
Väl inne hos vetrenären låg han som en padda på golvet och rörde inte en min när dom satte kateter eller tog blodprov. Uppenbarligen mådde han väldigt dåligt och vetrenären har inte en susning om vad det kan vara.
Inte kul att överge sin kompis i ett sånt läge. Skulle bara velat stanna kvar och ligga jämte honom på golvet och klappa honom så han i alla fall kunde känna att jag fanns där.
Snälla hjälp mig hålla alla tummarna för att han frisknar till och får komma hem till Råkna till oss. Kulan ligger och ser bedrövad ut. Antar han känner att nåt är fel.
Jag fyller 35 år på söndag och jag misstänker att detta blir en urusel födelsedag!
Personalen på djursjukhuset var helt underbara i alla fall så det var verkligen en kontrast mot Slöinge´s personal som helt verkar sakna empati och medkänsla både för oss människor och djur.
Tack till alla mina vänner och familj som skickar hälsningar och heja på Knodden och oss.
En önskan från mig är att om det går helt fel och vi blir tvungna att avliva honom så vill jag inte prata om det innan jag själv tar upp det. Är så jobbigt när folk dyker på en på jobbet eller i affären och vill kramas och beklaga sorgen och man blir ledsen och börjar gråta.... MEN nu hoppas vi ju som sagt var på det bästa!!!!!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susann
skriven :

Fy vilken mardröm :(

Håller alla tummar o tår att han blir frisk snart.

Kram <3

2 Mette Grön
skriven :

Hej

Känner med dig, har ju präcis varit igennom en sådan fruktanssvär mardröm med våra två älskade hundar. Men om dom inte hittar något tycker jag du skal fråga om hjärt-/lungmask, det var något min syster undrade över varför de inte mistänkte det på Hajen och Albert.

Hållar tummarna stenhårt för Knodden

kramar från Mette