RÅKNA-CITY

HELSINGBORG´S DJURSJUKHUS

Ringde jursjukhuset nu på morgonen då jag inte hörde nåt alls igår. Dragit ut på det då det känns som inga nyheter är bra nyheter.
Nåja efter mycket laddning från min sida så att jag skulle känna mig stark och INTE börja böla lyfter jag luren och redan när man ska trycka ETT för att kopplas så tjuter jag såklart. Tyyypiskt mig! Sen när den stackars sköterskan svarar och säger att läkaren ringer efter ronden vid 11-tiden brister kontrollen fullständigt.... bölar som en galning och skäller som en bannhund på henne för att ingen ringt fast dom lovat. Tog skruv kan jag säga!!! :-) "Luuugna dig matte" försöker hon överrösta mig i telefonen hehehehe! Tillslut förstår hon att det är bäst att berätta nåt... katetern är borttagen, han har varit lugn, sitter upp då och då, dom har bytt antibiotika då dom misstänker fästingrelaterad sjukdom, han har varit ute inatt men ej kissat men blåsan är inte full (så det beror nog inte på att han inte kan utan vilja). Dom går rond klockan 11:00 och efter det ringer läkaren för mer ingående information. Ljuset tändes dock hos mig för misstänker att fästingrelaterad sjukdom kan vara bättre än många andra saker jag börjat fundera på men jag vet för lite om sådana sjukdomar för att våga hoppas.... OM det nu är det som varit problem.
Låter allt vara tills jag hör nåt mer. Vågar inte hoppas och bli glad än.

Fortsättning följer...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mette Grön
skriven :

Hej

Det låter sannolikt att det kan vara fästingbett som spöker. Fästingbett kan lätt trigga igång Hot spot på hunden. Det är många hundar nu som drabbas av infektioner efter fästingbett. Kunde inte låta bli att kommentera igen hoppas inte du tröttnar på mig. Styrke kramer till er alla

kram Mette