RÅKNA-CITY

INBROTT

Idag åkte Bobbe och jag iväg på motorcyklen en vända. Härligt att glassa iväg och ha Mona och Marius att passa vovvar och bernet = vardagslyx!
Vi åkte till Ljungby och käkade Mc Donald´s och sen körde vi över Bolmsö hem. Supermysigt var det!
När vi kom hem hade besökarna flytt från Råkna och tagit med sig alla nycklar och låst alla dörrar... hahahaha! Bobbe satte igång att städa motorcyklen i godan ro men jag blev för rastlös av att sitta på trappan ocg uggla och tog på mig uppdraget som inbrottstjuv i mitt eget hem.... vinet är ju innomhus i kylen och inte ute vilket förklarar rastlösheten tror jag. Har ju semester ju så man måste ju inta ett vinglas med några timmars mellanrum heeela semestern!
Man måste börja med att reka läget liksom... ciklade därmed två varv runt huset och kläckte ideér om hur jag skulle komma in medan Bobbe ratade dom allihopa. Antar han inte ville att jag skulle känna mig misslyckad ifall jag inte lyckades som inbrottstjuv...
Tillslut valde jag ut ett fönster som stog öppet... spännande! På insidan av fönstret satt tre stora Leonbergervovvar och väntade på mig som uppe på allt inte är mina egna så gudarna vet hur dom skulle reagera när jag klättrade in??? Baxade undan en del trädgårdsmöbler (tog sönder hammocken liiite...) och hämtade en plaststol (?) att stå på och hivade mig in genom fönstret. Höll på att knäcka fönsterbrädan (men det måste berott på kvaliten på den och INTE på min vikt...) och samtidigt så slickar en viss Leonbergerdam mig i ansiktet så jag känner att jag inte får luft.... ooooheeej så var jag inne!!!! Yea!!!! Skitig på kläderna och uppskrapad på benen men INNE!!!! Lite stolt över mig själv känner jag och med en ny affärsidé rikare... någon som känner sig manad att klättra in i fönstren hos folk kan kontakta mig här på bloggen eller på FB. Jag menar ju mer vi gör reklam för oss desto fler kunder... eller hur är det i inbrottsrörelsen????
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mona-mor
skriven :

Altså så er ikke leonbergeren inbruddssikker???? :)))