RÅKNA-CITY

Mammaledig? Nä hundledig!

Alltså med tanke på klädslen idag (uttvättad slappetröja, fula joggingbyxor och rosa sockar) så känns det ärligt talat som när man var mammaledig nu när jag är hemma med dom kastrerade hundarna. Lägg sen till flottigt hår och osminkat ansikte så har ni kanske bilden klar för er.
Kommer ihåg varför jag bara skaffade ett barn!!!! Är skittråkigt att vara hemma hela dagarna och inte hinna att göra något för en själv. Slänga i sig maten och bara slarva runt i tråkiga kläder var precis så min mammaledighet kändes. Vill inte dit igen! Vill träffa folk och inte sitta hemma hela dagarna i ända.
Hela skiten blev sju resor tydligare när jag upptäcker i kassan på Konsum att jag har gått ut på det viset utan att ens tänka mig för. Jackan jag hade på idag brukar jag dessutom bara ha när jag rastar hundarna och är hårig och smutsig och pricken över i:et var gympaskor med misstänkta bruna fläckar på som jag tror kan vara bajs. VACKERT ELLEN CARLSSON!!!!
Ska bli så skönt när detta är över så man kan börja leva igen.
Har till och med fått ta ledigt från jobbet imorgon (hade i och för sig komp att ta ut) för att vara hemma med vovvarna då min man tydligen har fullt upp som vanligt och inte kudne vara hemma med dom.
Nu är i alla fall kylskåpet fyllt igen så jag behöver inte ge mig ut igen på några dagar. Himla tur och jag ska fortsätta i "sunkmode".
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: