RÅKNA-CITY

Kastrering

Ändrat kastreringstid för Knodden till nästa tisdag istället och därmed fick jag även lämna in Kulan. Lika bra att ta honom också då jag räknat på priset på att ge han kemisk kastrering mot att göra en ordentlig kastrering. Blir i det långa loppet betydligt billigare med en vanlig hederlig kastrering även om det i hans fall går på mellan 8.000 och 10.000 kronor... suck! Nåja det får tas av sparpengarna tyvärr.
Lika bra att ta dom båda två på samma gång så är man av med skiten sen. Blir nog en superjobbig tid hemma med två grogghundar med tratt (?) men sen är det klart!
Precis när jag stog och disskuterade i telefonen med vetrenären om trattar och byxor till mina två nyopererade hundar kommer en kund in med en halskrage som han hade i bilen som jag kunde få. Han hade tydligen avlivat sin hund i tisdags och behövde den inte längre. Himla snällt av honom.
Nu behöver jag en sådan till då jag vägrar använda "lampskärmar" på mina hundar. Är så himla otympliga och stora och hundarna kan ju inte förflytta sig någonstans utan att slå i något. Hör gärna av er om någon har nåt bra att sälja till mig i Leonbergerstorlek.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: