RÅKNA-CITY

Dan före dopparedan

Idag var det uppstigning 08:00 för att ställa sig vid spisen och göra potatisgratäng, Jansson´s, köttbullar, prinskorvar och tjocka revben. Skönt å ha allt klart inför morgondagen så man bara kan njuta av dagen och ta det lugnt.
Vi har även hunnit greja i vardagsrummet. Nästan klart. Fattas bara ström och en del lister plus markiser och gardinstängerna.
 
 
Såhär har det sett ut det mesta idag så jag kan erkänna att hopplösheten anföll mig många gånger under dagen. Inte kul att ha det så när julen står för dörren.
 
 
Såhär blev det i hörnan framför brasan. Tavlan har varit Bobbe´s farmor. Skönt att räven är tillbaks i Råkna igen.
 
 
Fått upp mina nya lampor i taket inköpta på IKEA. (Tack Peter och Adde för hjälpen!) Tyckte dom blev kanonbra. Här har vi dragit en sladd från ett annat rum för att få se hur dom lös.
 
 
Här är ett foto från andra hållet. Dom svarta sladdarna i fönstrerna är till spottar som ska sitta där.
 
Nu sitter jag och maken i våra tv-fotöljer med varsitt glas dricka och tittar på tv. Njuter av att bara vara tillsammans och ta igen oss.
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susann
skriven :

Riktigt jäkla snyggt !