RÅKNA-CITY

Semester i bilder

Har varit dåligt med bloggande i sommar. Inte haft lust eller tid men här kommer i alla fall en liten uppdatering i bildformat....
 
 
Söta Jippi var här med sin familj från Norge första veckan av semestern.
 
 
Johan och Emma hängde med Bobbe och Martin på mc-träff i Västervik. Är så himla glad i dessa två stollar på bilden. Love you!!!!!
 
 
En som är taggad inför en natt i tält :-D
 
 
Annette från Endless Edens kennel var innom en dag och hade med sig Iller och Bobbe. Här har jag "lilla" Iller i knät. Är hon inte helt underbar?!!!!
 
 
När brorsan och hans familj är och hälsar på är det sammanlagt sex hundar på gården och när Annette var här var det åtta totalt så lite rörigt blir det,,, speciellt med tanke på storleken på hundrasen men konstigt nog så går det vansinnigt smidigt ändå.
 
 
Oda var snäll och gjorde sin urgoda Oreokake... jäklar så god den är!!! Tusen tack Oda!
 
 
Har grillat en massa under semestern. Är ju så smidigt och gott.
 
 
Snacks, öl och en del drinkar har det blivit!!!!
 
 
Åkt både CBR och....
 
 
....Wildstar när solen visat sig på himlen.
 
 
Gjort iordning mitt ena land också. Ingen idé att tro att nåt ska växa i det då Kulan och Knodden utsett detta till sin säng så jag bestämde mig för att lägga sten i landet så får vi se om grabbarna låter bli att sova där. Tycker det blev jättebra. Föresten fått den blåa krukan av Marius och Mona och blomman i den av Annette. Tack kompisarna... ni är bäst!
 
 
Matilda Winge fyllde år.... grattis i efterskott på dig stumpan. Är denna tösen cool eller vadå?!!!
 
 
Titta vilken jättefin tårta!!!
 
 
Syrran fixade mina naglar. Tackar!
 
 
Jag är moster till Batman och Stålmannen.
 
 
Matilda fick en massa hårfärger som vi testade på Martin... hahahaha!
 
 
Ingen sommar utan jordgubbar och grädde!!!
 
 
Vi åkte till Bohuslän några dagar också. Helt underbar semester och som ni ser på bilden är i alla fall sonen taggad till tusen innan avresan.
 
 
En halvtimme senare är han inte lika på G längre hehehehe!
 
 
Titta så vackert det är. Sällan skådat så vackra platser som i Bohuslän.
 
 
Halloj folkens... gött med semester liksom!
 
 
Knodden tänkte att då det var fyra sängplaser i stugan så MÅSTE ju bara den fjärde vara hans.
 
 
Martin och Bobbe!
Tack för en underbar semester. Jag har haft så skojigt tillsammans med er och längtar redan efter sommaren 2013. Kram på er mina pojkar!
 
 
Härlig utsikt från balkongen i sista stugan. Kommer absolut åka dit igen.
 
 
En nöjd grabb och två trötta hundar!
 
 
Något suddig bild men det är min nya snusdosa. Tjejig eller vadå?!
 
 
På kvällarna har vi spelat kort.
 
 
Kulan och husse tittar på TV.
 
 
Tre morgontrötta individer!
 
 
Utsikt från balkongen.
 
 
Knodden trivdes väldans bra i denna våningssängen också. Plötsligt bara försvann han och då hade han smugit upp och lagt sig väl tillrätta. Ser inte alls skyldig ut eller så... nääärååå!
 
 
Våran stuga hette Hamnstugan och hade nr tre. Kan rekomendera er att boka in den.
 
 
Campingen ligger i Ljungskile och är värt ett besök.
 
 
Igår använde vi vår nya eldningstunna som vi köpte på Jula. Jisses så mysigt vi hade det. Bobbe, Martin och jag satt framför brasan och tittade på meteoriter, flygplan och sateliter och kacklade ända till tolv. Livskvalité på hög nivå. Hoppas på att tänka tebax på detta när man står på macken i vinter och ser slasket utanför fönstret och bekymmrar sig över vad man ska köpa för julklappar.
 
 
Idag fyller min mamma år. Har varit där och fikat nu så jag passar på att slänga in ett blommigt kort till morsan och önska henne en fortsatt fin dag! Grattis!!!!
 
Knappt en veckas semester kvar nu och faktiskt ingen ångest alls utan ska bara njuta och hoppas på fint väder och sen ska det bli riktigt skönt att vara tebax på macken igen. Varit en kanonsommar.
Lite fler grillningar och mc-turer ska det nog bli och på lördag är det fest hos folket i Ekenäs.
Sen blir det att starta renoveringen av vardagsrummet i höst vilket ska bli skojigt.
 
Puss och kram!!!!
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Renate
skriven :

Vilken trevlig semesterberättelse.Förstår att ni haft roligt.Fina bilder.