RÅKNA-CITY

06:34 Piip,,, det är måndag IGEN

Trött som tusan denna sunkiga måndag... som vanligt. Hatar måndagar! (... och alla andra mornar också för den delen...)
Idag fyller Knodden fyra år. Ska stanna på Grizzly och köpa honom ett stort ben idag. Fattar inte att han redan är en medelålders gubbe... ja ungefär som Bobbe hahahaha! Dom är ungefär jämngamla.
Igår när jag kom hem från jobbet vankades det trerätters middag i Råkna. Sååå mysigt det var. Fick den som tack för att det annars alltid är jag som lagar maten.
Martin stog på gården och tog emot mig när jag kom hem med svart skinnväst på sig över en vit tröja med en handduk över armen. Mycket kyparlikt ;-) Han tog min handväska och drog in min stol.
Till förrätt blev det en räktoast som var helt underbar! Sen var det kassler med ungstekt mos och en svampsås med grönpeppar i.... mumma! Efterrätten blev pannakotta. Tusen tack pojkar för en supergod middag, jag uppskattade verkligen att ni lagt manken till.
Annars igår så började vi mäta fönstrerna till TV-rummet (nuvarande kontoret) och till vardagsrummet. Bobbe ska beställa dom idag. Sen har jag börjat ta ner tavlor och annan bröte och vi har slängt en del trasiga möbler. Himla skönt att vara igång. Bobbe tror vi ska vara färdiga innan vintern vilket jag ABSOLUT inte tror vi klarar,,, snarare innan sommaren nästa år. Alltid mer jobb än vad man tror. Han ska ju snart börja gå i skogen igen så då är han ju inte hemma på helgerna och kan hjälpa till heller. Nåja jag bryr mig inte när vi är klara,,, det viktigaste är att det blir bra och att vi är på G i alla fall. Tyvärr leder det ju alltid till en massa stök när man renoverar men men...
Idag ska dom börja fixa iordning på jobbet också vilket ska bli spännande. Hela bygget ska målas. Ska bli skoj och se vilken skillnad det gör. Just nu är det väldigt 70-tal och jag hoppas såklart det ska vara uppdaterat till 2000-tal när det är klart.
Ha en bra vecka!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: