RÅKNA-CITY

SIMHALLEN

Ja om ni trodde min dag i simhallen blev sådär idylliskt som vissa kan få det att låta som med njutningsfulla simtag i det blå... tänk om...
Började med att bikinin som jag provat hemma innan hade krymt och dessutom bestämt sig för att krypa in i ändtarmen och gömma sig så fort jag rörde benen och bikiniöverdelen var sladdrig som två sopsäckar runt taxöronen vilket gjorde att mina två så kallade kompisar ville kika ut när jag rörde på armarna.
Detta resulterade i att jag fick snabba mig ner i bassängen och sen inte röra en fena för att allt skulle stanna där det skulle. Himla svårt att simma om man inte rör nåt så jag körde motsatt effekt, delvis för att impa på alla föräldrar som var där och tittade på sina barn som var på simskola och delvis för att impa på sonen och hans kompis.
Sagt och gjort... på med Martin´s simglasögon och swich iväg i en utmärkt frisim. När väggen efter 25 meter närmar sig så funderar jag på att toppa allt med en voltvändning men simultanförmågan krånglar och jag glömmer hur man gör.... hinner precis stanna ekipaget innan pannan ska till att dunsa in i kaklet. PUH!
Tillbaks i ett ståtligt bröstsim som nästan gör mig så trött så jag håller på att hamna i koma då vattnet skvätter upp i näsan hela tiden.
Väl helskinnad tebax efter 50 meter åker simglasögonen av och fru Carlsson inser att hon passerat 30 bast, skämmer ut sonen och helt enkelt inte kan simma med skallen under vattnet längre. Kärringsim istället en sabla massa längder då jag tappar räkningen hela tiden... tror jag var på 650 meter fyra gånger och 850 tre gånger men antar det slutade på över 1000 tillslut.
Försökte sen vänta ut alla simskoleföräldrar så jag skulle slippa kliva ur bassängen medan dom var kvar men antar dom ville se slutet på showen och stannade lite extra.... fick snällt kliva upp med bikinin instoppad både här och där och spatsera förbi.
Jäkligt ont i nacken och ryggen efter simningen och sårig i ögonen efter både kloret och synen av min läckra lekamen i helkroppsspeglen på damernas. Väldigt förundrad över dessa helkroppsspeglar föresten... är det väldigt många som vill se sin kropp naken i en sån???? INTE JAG!!!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Modern
skriven :

Kära Ellen,jag är visseligen allergisk mot klor,men snälla kan jag inte få följa med nästa gång,för får jag skratta så med att läsa detta,hur blev det då inte om man var där på plats,Hahaha,ja du kan värkligen formulera dig.