RÅKNA-CITY

Mysig söndag

För två veckor sen körde vi mysmåndag här i Råkna vilket innebär att istället för att mysa som stollar på en fredag så gjorde vi det på en måndag. Såååå bra tycker jag! Fredagen är ju mysig i sig bara för att det ÄR fredag så då behöver man ju inte göra så mycket mer än att bara vara. Oftast är alla så trötta en fredag också så vi hinner inte ta det lugnt och prata för alla snarkar på soffan eller tjurar. Måndagen är ändå den jobbigaste dagen på hela veckan och då kan det vara gött att sitta och äta något gott tillsammans med familjen då istället och kanske till och med ta ett glas vin.
Idag kör vi samma variant fast vi kör det en sketen söndag istället. Ost, kex, revben och lite så blir det idag. Sara och Emma kommer också så idag blir det verkligen TOPPEN.
Gott att ha stora barn som man kan få bjuda på mat ibland precis som både svärföräldrarna och föräldrarna har gjort med oss... känns vuxet ;-) Sara bor ju i och för sig här men är inte ofta hemma så man hinner sakna dom "små" liven innemellan.
Vill passa på att önska en kompis lycka till med sin diet inför sin magoperation som han ska göra. Vet att han sliter som ett djur med sina sketna soppor som han måste äta innan det är dags för att ligga under kniven. Heja dig! Vet ju att du läser min blogg då och då så självklart ska jag "skriva om dig här". Kom innom macken snart så jag får veta hur det går för dig.... KRAM!
Annars idag har Bobbe mest varit nere och fixat med sitt nya mc-rum. Blir nog skitbra när det blir klart. Nu hade han parkerat båda motorcyklarna där och det var gott om plats.
Får väl ta ner mina mc-kläder och stoppa dom i mitt nya skåp som jag fick i bröllopspresent hahahaha!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: