RÅKNA-CITY

Semester

Nu är det ca fyra veckor kvar tills min semester börjar. I år ska vi inte ränna runt med husvagnen då ekonomin inte tillåter detta i år. Har en faslig massa saker att göra hemma och ska faktiskt bli jätteskönt att bara ta dagen som den kommer.
Har ju kompat allt helgarbete jag gjort under året så jag ska ha semester hela sommarlovet tillsammans med grabben. Ska bli urskönt! Ska verkligen försöka hålla mig borta från macken... vilket jag säger varje år men som brukar resultera i några fikapauser där uppe ändå och skvallra lite med arbetskompisarna.
Fått ett kanonschema inför hösten och alla vi som arbetar tillsammans är skitnöjda så jag tror det kommer bli skojigt att jobba där igen. Himla skojigt att jobba med folk man VERKLIGEN trivs med och som tycker att arbetet är lika roligt som en själv och som drar åt samma håll. Hoppas verkligen det kommer märkas att tjejerna på Ivarsson´s butik och service älskar sitt jobb för det gör vi verkligen!
Jag kommer jobba alla måndagsförmiddagar och alla fredagskvällar och varannan helg. Halvtid så inte blir man rik på det men det enda som fungerar när Bobbe jobbar borta så mycket med hundarna och Martin.

Fört övrigt i sommar ska vi...

*Måla huset lite här och där
*Renovera Sara´s rum och hennes garderob med fönsterbyte och annat skojsigt
*Göra ett nytt hängn  till vovvarna uppe i skogen
*Åka till Kongsvinger och träffa familjen Röttum som blev våra nya bästisar i sommras
*Grilla massor
*Umgås med kompisar som vi annars inte hinner träffa
*Ha poolparty hemma hos minst tre personer... ni vet vilka ni är... hahhaahaha!!!!
*Åka på några hundutställningar i hemmatrakterna
*Bada och sola MASSA
*Åka lite motorcykel med maken
*Åka och hälsa på Emma i hennesw sommarlägenhet i stan och kanske få sova över så vi kan gå på nån uteservering och dricka nåt med alkohol i
*Rensa ogräs
*Få ta en tur till Ugglarp i Susann´s fina bil och dricka paraplydrinkar vid havet

Ja nu kommer jag inte på mer men jag kan nog improvisera ihop resten efterhand om jag får tid över ;-)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susann
skriven :

Självklart blir det en tur i cabben o paraply drinkar i ugglarp =) Kanske en dag på hundstranden oxå ?

2 spike
skriven :

Låter som en helt ok sommar.Jag hoppas oxå på massor med poolpartyn och grillkvällar.