RÅKNA-CITY

Inte matsugna

Mina två Leonbergerpojkar har varit småtrötta på sitt foder och jag lockar och pockar med alla möjliga varianter för att dom ska äta men icke. Fick tipset idag att göra utfodringen mer intressant genom att gömma nåt i maten så idag blev det en tennisboll i botten på skålen. Kan inte påstå att responsen blev jihooo liksom. Tittade på mig som om jag var galen och slickade lite på bollen men annars var det ingen megaupplevelse för dom.
Skam den som ger sig... imorgon blir det en ny överraskning.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susann
skriven :

Tycker du ska gömma en näve godis i maten ;-)

2 Katarina
skriven :

Vågar jag gissa att du fått berikningstips? Ha ha...du skulle varit med på föreläsningen i söndags alltså.

Sen gissar jag att du ger Fodax el annat färskfofer, de (numera även jag) som gör det brukar ju ge det en period o när hundarna tröttnar så ger de torrisar i en period. Tills de visar att de tröttnar igen osv.

Ge maten på annat sätt är ju också ett alternativ, dvs inte i matskålar tex. Kanske räcker m att lägga den på golvet el ute på gräset? Eller gömma den i nåt så hunden måste jobba fram den själv...det är också berikning.

3 Ellen
skriven :

Jag fick tipsen av en som varit på den föreläsningen hahaha! Mycket smarta tips. Jag jobbade tyvärr så jag kunde inte gå... tyyypiskt!

Ja mina har defenitivt tröttnat på Fodax nu men Knodden måste äta den för han får ont i magen av torrfodret. Hade en liten pärs inatt eftersom jag gett han mer torrt foder i det sista då han tappat en massa vikt eftersom han vägrat äta mjukmaten. Som tur var lugnade det ner sig snabbt då jag hade Andapsin hemma.

Får försöka blöta torrfodret till honom i alla fall och hoppas att det duger åt herrn.