RÅKNA-CITY

Två dagar kvar

Idag är det alltså tisdag och det var dags att kör lite taxi igen. Känns ofantligt segt idag men antar det är för att man vet att semestern är nära nu. Bara två arbetsdagar kvar sen så...

Varit på match på Örnavallen idag. Blev 2-2 och både Slöinges fotbollslag och Hyltes kämpade bra.
Tack till Syster och hennes familj och Susann som kom för att kolla på matchen och heja.

Bamsetack till Susann från både mig och Martin för presenterna i bilen. Jag fick ett skitsnyggt armband och en ring och Martin fick pengar och ett supercoolt halsband. Du är väl för go Susann. (Är föresten också sugen på en sån dära tatuering...)

Funderat en del på hur vuxna människor uppför sig i grupp. Ni som är i tonåren och som går i skolan och bara längtar tills alla grupptillhörigheter (nördar, pluggisar, dom snygga, dom coola osv) ska upphöra när ni slutar kan jag bara säga att så blir det inte. Även som vuxen får man uppleva sådana saker.... på fest, på arbetet, bland vänner, på släktträffar, på möten....
Urs så det känns i magen när man märker att man är bland en grupp människor och det är precis som det var i skolan... tex att en tar befälet över andra och att vissa får en att tystna bara genom en blick. Illa valda kommentarer om hur man fostrar sina barn eller om hur man är klädd, ja exemplena är många.

Bobbe gav en vink om att han kanske kommer hem redan imorgon... hoppas hoppas. Är så mycket just nu så han behövs då verkligen hemma.

En granne cyklade förbi med sin hund innan.... har väntat så för att få se hur hundarna reagerar när dom inte kutar jämte staketet. Dom skäller ju och ger sig fortfarande i frustration på varandra men det är nog ingenting som stör den som passerar och det är inte alls så livat som förut. Är så glad i mitt nya staket och jag hoppas att grannarna gillar det också.

Nu ska jag kojsa... natti natti!!!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susann
skriven :

Kul att ni gillade presenterna ! Lika bra o lägga dom i bilen ju, annars hade du kanske oxå fått vänta så länge som Martin.. (va faktiskt inte meningen..men ibland rinner ju tiden iväg bara)



Va riktigt kul o kolla fotboll, blir säkert fler gånger.



Och du, bara tatuera på =)