RÅKNA-CITY

Ingen motion idag

Hann inte ner till löpbandet idag.... typiskt!
Nåja ska ta en runda imorgon istället om det blir tid över.
Fick höra idag att om man ska ner i vikt bör man upp i 60-90 minuters träning om det ska ge nåt.... ojojoj då är inte mina 30 minuter på löpbandet mycket att hurra för. Tröstar mig själv med att jag bara hållt på i lite mer än två veckor så det kommer väl.
I början pallade jag bara 15 minuter så det händer nåt hela tiden.
Intalar mig att det är bättre att göra nåt än ingenting alls.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susann
skriven :

Självklart är det bättre än inget, man måste ju börja nånstans ju, du är duktig !!

2 Favoritkusinen ;-)
skriven :

Kollat upp lite mer idag"ut och gå med hunden promenad" i 1/h ca 4 km förbränner 260 calorier.Löpning ger förutom kondis,svett,ömma benhinnor,blodsmak i munnen :-( mm bara ca 90 calorier mer dvs 350,vilket motsvarar 1 banan.

Så min slutsats blir att viktminskning sker lättast med avkopplande hundpromenader ;-)

3 Favoritkusinen ;-)
skriven :

Har tänkt försöka komma igång med löpning men inte i bantningssyfte utan för att få lite kondis,sen att man kanske kan tappa något kg är ren bonus.

4 Ellen
skriven :

Jag får en kick av att springa. Är så skönt efteråt. När vi blir grannar ;-) så kan vi springa tillsammans ju!

Det bästa är ändå en riktigt vass powerwalksrunda. Jäklar vad gött det är. Har tyvärr ingen vovve som klarar tempot men kan kanske få låna eran ibland Spiken?!!!