RÅKNA-CITY

Fodax

Ledig idag så det bar av till Halmstad i ottan för att hämta "lite" hundmat från Fodax. KLockan åtta stog jag med dom andra hundägarna och väntade.... Gäääsp!
Hade beställt 15 lådor idag á 20 kg per kartong så det var väääldigt tungt att baxa in i bilen. Är väl höjden med så stor bil och ändå måste jag ha allt i baksätet eftersom Kulan och Knodden ville vara med och hämta sitt käk såklart.
När 3300 kronor var betalda så bar det av bort till Klaséns bil för att se om dom kunde få igång min bilstereo efter battreibytet häromdagen. För 5oo kronor fixade dom fram en ny kod och allt var gjort på några minuter. Ni läste rätt... 500 kronor för det lilla. Man skulle kanske söka jobb där för dom måste ju håva in pengar dom jävlarna! (Får kanske passa på att tacka dom för hjälpen också... hahahah... tog trots allt in mig på en gång och var väldigt trevliga!)
Sen stack vi hemåt med radion på högsta volym och stannade på macken för att gå en liten runda. Pojkarna skötte sig bra och vi var både innom macken och verkstan och gick innom Elias Fries där lillhusse åkte kana i en becke med sina klasskompisar. Blir alltid stor uppståndelse när man kommer med dessa "ponnyhästar" på en skolgård. Det ska klappas och grejas till höger och vänster.
När jag kom hem så var det bara att släpa alla tunga lådor ner i källaren för att upptäcka att frysboxen vi köpt absolut inte rymmer 15 lådor hundmat. GRRRR!!!!! Fick nog i 10 lådor varav fyra av dom fick jag packa upp maten och stoppa dom styckvis i boxen. Jävla evighetsjobb ju! Resten fick jag släpa uppför källartrappan igen och in i köket för att pussla in resten i frysen där.
Nu är det banne mig hundmat överallt. Har en låda i kylen också så nu ska här ätas färskfoder så det står härliga till. Kan inte handla något som ska in i frysen dom närmsta veckorna heller.... ja jisses!
Ska snart ner till byn och hämta sonen i skolan och lämna Sara vid bussen. Blir en snabbis innom mamma och sen ska sonen och jag bowla i em.
Jäkla fullspäckad dag minsann!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: