RÅKNA-CITY

Hinner med massor

Att vara ledig hela dagarna är ju absolut något jag skulle kunna vänja mig vid. Man hinner ju med en massa saker och behöver inte stressa som en galning.
Idag följde jag med sonen till skolan en sväng. Man får passa på medan man fortfarande är välkommen. Dom växer ju så snabbt och snart tycker han nog det är skitpinigt om jag skulle komma och hälsa på i klassen.
Idag började dom med svenskalektion där det handlade om vokaler och konsonanter. Deras urbraiga lärare har till och med fått mig att fatta när det ska vara två konsonanter eller en. Inte klokt att man ska vara 34 bast och behöva gå om treans klass innan man hajar.
Är så modernt i skolan numera. Istället för att läraren skulle stå och rita och greja på en svart tavla så har man en megastor skärm direkt från datan med toutchskärm så fröken lätt kunde visa från en lärobok på tavlan istället. Jisses så galet häftigt alltså. Skönt att se att tekninken hänger med i skolorna och att barnen får bra undervisning.
Martin´s lärare Marianne är en riktig klippa och jag tycker hon tar hand om våra barn på ett förträffligt sätt. Sträng när det behövs och go och kramig när det behövs.
Gick en vända med vovvarna sen och har även handlat, tagit in posten och tänt i pannan. Nu står spisen redo för lunch och därefter ska jag inte göra mer idag. Kanske blir det en joggingtur ikväll men det återstår att se då det var beställt pannkakor här till kvällsmat. Urs dom tar ju en sådan faslig tid att göra.... men är man hemmafru denna veckan får man väl ställa upp.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna
skriven :

Ja, det är mycket som har ändrats sen vi gick i skolan. Tycker också att Marianne är en riktig klippa :=)