RÅKNA-CITY

Stackars vovven

Gav mig på Kulan med saxen igen då jag tyckte det kändes som om han hade mer sårskorpor jämte fukteksemen mellan skulderbladen. Sax Sax Sax....
Hittade mer sårskorpor som jag rensade. Tvättade även rent fukteksemen och smorde på ny salva. Urs vad det gör ont på honom. Tycker så synd om honom som får gå igenom detta men vad ska man göra?!
Börjar misstänka att dessa sårskorpor kommit från fästingmedlet som man ska droppa dom i nacken. När jag gjort det på Kulan i sommar så åmar han runt på golvet precis som om det svider och det stämmer rätt bra på ställena där jag hittade såren.
Kommer aldrig mera använda sådana droppar på honom. Nästa sommar får det bli nåt annat fästingmedel.
Nu är han väldigt kal mellan skuldrorna så det är väl tur att det inte är vinter och 20 minusgrader ute för då hade han frusigt.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: